Alles begint met een goed gesprek.

Door dit formulier te versturen, geeft u Argenta informatie die gebruikt wordt om u te contacteren en beter van dienst te zijn. Meer informatie over het privacybeleid van Argenta.

null

Lifestyle

Wist u dat …

Amazon overweegt om pakjes binnen de 30 minuten te leveren met een drone?

Pakjes worden steeds sneller geleverd. En ook in het weekend. Bedrijven spelen daar graag op in.

null

Water

Wist u dat …

de vraag naar drinkbaar water stijgt?

In 2050 zullen we met 10 miljard zijn op onze planeet. Meer welvaart, de groeiende industrialisatie en een grotere bevolking zetten het drinkwater onder druk. Dat merken we vandaag al. Denk maar aan de waterschaarste in Kaapstad.

null

Robotica

Wist u dat …

het Amerikaanse leger tegen 2020 een significant aandeel van de grondtroepen zal vervangen door robots?

null

Cleantech

Wist u dat …

een leefbare planeet een aanpassing vraagt van de hele bedrijfswereld?

Op dit moment is de productiekost van wind- en zonne-energieprojecten al bijna gelijk aan die van fossiele brandstoffen. Grote investeringen in fossiele brandstoffen verschuiven langzaam maar zeker naar de hernieuwbare energiesector.

null

New Finance

Wist u dat …

klanten steeds vaker en steeds meer online contact hebben met hun bank voordat zij in het bankkantoor langsgaan?

Op basis van de informatie uit die contactmomenten en aan de hand van algoritmes kunnen we steeds beter en intelligenter advies geven aan klanten. Zowel voor hun dagelijkse uitgaven als voor hun spaargeld.

null

Vergrijzing

Wist u dat …

het aantal 80-plussers binnen 20 jaar zal verdubbelen en het aantal 60-plussers binnen 35 jaar?

Dat blijkt uit onderzoek van de Verenigde Naties. Deze bevolkingsgroep heeft een specifiek consumptiepatroon. Bedrijven die vooral ouderen als klant hebben, kunnen dus een sterke groei realiseren.

null

Veiligheid

Wist u dat …

er elke dag minstens twee cyberaanvallen gebeuren op Belgische servers?

De wereldwijde cyberaanval in de zomer van 2017 zorgde onder andere voor problemen in het sorteercentrum van een pakjesbedrijf. In totaal konden zo'n 100.000 pakjes niet worden geleverd.

Cleantech

Een beter milieu is de doelstelling van de bedrijven die we groeperen in het Cleantech-thema.

De kernactiviteit van deze bedrijven bestaat uit:

• het opwekken van hernieuwbare energie;
• het ontwikkelen van technologieën die hernieuwbare energie efficiënter maken;
• het werken aan een betere en milieuvriendelijkere afvalverwerking.

 

Wist u dat …

een leefbare planeet een aanpassing vraagt van de hele bedrijfswereld?

Op dit moment is de productiekost van wind- en zonne-energieprojecten al bijna gelijk aan die van fossiele brandstoffen. Grote investeringen in fossiele brandstoffen verschuiven langzaam maar zeker naar de hernieuwbare energiesector.

Vergrijzing

Het aantal ouderen in onze samenleving zal de volgende jaren procentueel blijven stijgen. De reden daarvoor is dat zowel het geboortecijfer als het sterftecijfer lager liggen dan vroeger.

Binnen dit thema leggen we de focus op vier subthema’s:

• gezondheidszorg;
• reizen en ontspanning;
• comfort;
• vermogensbeheer en verzekering.

 

Wist u dat …

het aantal 80-plussers binnen 20 jaar zal verdubbelen en het aantal 60-plussers binnen 35 jaar?

Dat blijkt uit onderzoek van de Verenigde Naties. Deze bevolkingsgroep heeft een specifiek consumptiepatroon. Bedrijven die vooral ouderen als klant hebben, kunnen dus een sterke groei realiseren.

Water

Binnen het thema ‘water’ selecteren we bedrijven die inspelen op:

• het verbeteren van de waterkwaliteit;
• het efficiënter gebruik van water;
• het ontwikkelen van oplossingen om waterschaarste te beperken.

 

Wist u dat …

de vraag naar drinkbaar water stijgt?

In 2050 zullen we met 10 miljard zijn op onze planeet. Meer welvaart, de groeiende industrialisatie en een grotere bevolking zetten het drinkwater onder druk. Dat merken we vandaag al. Denk maar aan de waterschaarste in Kaapstad.

Lifestyle

Onder dit thema vallen bedrijven die de afgelopen jaren uw verwachtingen als klant hebben doen evolueren. Zo vinden we het vandaag normaal dat we alles vanuit onze zetel kunnen bestellen, maken luxegoederen meer dan ooit deel uit van ons leven en zijn outdoor activiteiten duidelijk in opmars.

Onder Lifestyle verstaan we:

• sterke merken;
• Aziatische consumptiegoederen;
• digitale consumptiegoederen;
• back to nature.

 

Wist u dat …

Amazon overweegt om pakjes binnen de 30 minuten te leveren met een drone?

Pakjes worden steeds sneller geleverd. En ook in het weekend. Bedrijven spelen daar graag op in.

Robotica

Robotica is de verzamelnaam voor de studie naar en ontwikkeling van machines die taken autonoom kunnen uitvoeren. Die autonomie kan fysiek zijn, zoals bij een stofzuigende huisrobot, maar ook puur elektronisch, zoals een irisdetectiesysteem voor het ontgrendelen van deuren.

Binnen het roboticathema leggen we de focus op beleggingen in bedrijven uit de hele wereld die een voortrekkersrol spelen op het vlak van technologische innovatie en robotica (artificiële intelligentie, robotisering, virtual reality, …).

 

Wist u dat …

het Amerikaanse leger tegen 2020 een significant aandeel van de grondtroepen zal vervangen door robots?

Veiligheid

Veiligheid is een thema dat op verschillende vlakken erg actueel is. Er is een sterke trend naar meer veiligheidsvoorzieningen.
Daarmee bedoelen we:

• digitale beveiliging;
• databeveiliging;
• fysieke beveiliging.

Bedrijven die beveiligingsoplossingen leveren, bieden beleggers aantrekkelijke kansen op lange termijn. Het gaat om bedrijven die oplossingen bieden voor bescherming tegen cyberaanvallen, bewaking van essentiële infrastructuur en persoonsbeveiliging.

 

Wist u dat …

er elke dag minstens twee cyberaanvallen gebeuren op Belgische servers?

De wereldwijde cyberaanval in de zomer van 2017 zorgde onder andere voor problemen in het sorteercentrum van een pakjesbedrijf. In totaal konden zo’n 100.000 pakjes niet worden geleverd.

New Finance

Dit thema belegt in financiële instellingen die klaar zijn voor de toekomst. En in bedrijven die de financiële sector ondersteunen in hun digitalisering. Ook ondernemingen die de traditionele spelers uitdagen door nieuwe innovatieve oplossingen aan te bieden aan de consument worden opgenomen in dit thema.

 

Wist u dat …

klanten steeds vaker en steeds meer online contact hebben met hun bank voordat zij in het bankkantoor langsgaan?

Op basis van de informatie uit die contactmomenten en aan de hand van algoritmes kunnen we steeds beter en intelligenter advies geven aan klanten. Zowel voor hun dagelijkse uitgaven als voor hun spaargeld.

Nog een vraag over beleggen?

Stel ze hier
Door dit formulier te versturen, geeft u Argenta informatie die gebruikt wordt om u te contacteren en beter van dienst te zijn. Meer informatie over het privacybeleid van Argenta.
Een moment geduld aub.